Ben Miller

It's frustrating to see that first link, to a story that wildly misrepresents the findings of the study--a study which revealed only local temperature fluctuations. Wind farms have no relationship whatsoever to climate change (in contrast to the headline of the Telegraph article, "Wind farms can cause climate change"). There's plenty of accurate press coverage of the study (like this: http://www.csmonitor.com/Science/2012/0430/Don-t-believe-the-headlines.-Wind-farms-do-not-cause-global-warming), but you've chosen instead to link to the most sensationalist article. Even a glance the study's abstract (http://www.nature.com/nclimate/journal/vaop/ncurrent/full/nclimate1505.html) quickly reveals the Telegraph article to be disingenuous. I'd like to think Freakonomics would conduct that absolutely minimal due diligence before directing readers to such poppycock.